تعدادی از اعضای قبیله ماسایی ها روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه در خیابان های استانبول راهپیمایی کردند تا توجهات را به بحران آب در آفریقا جلب کنند.

راهپیمایی ماسایی ها در استانبول برای افزایش آگاهی از مشکلات آبی آفریقا

تعدادی از اعضای قبیله ماسایی ها روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه در خیابان های استانبول راهپیمایی کردند تا توجهات را به بحران آب در آفریقا جلب کنند. اعضا به دعوت انجمن بین المللی کمک چاه آب وارد ترکیه شدند.

در تلاش برای افزایش آگاهی جامعه بین المللی در مورد کمبود آب در این قاره که همچنین یک مسئله جهانی به دلیل تغییرات آب و هوایی است، اعضای قبیله ماسایی مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر (۱۲.۴ مایل) را در سه روز طی کردند و سطل های آب را بر روس سر خود حمل کردند.
آنها در طول بازدید خود از مقامات محلی، تلاش خود را برای دسترسی به آب تمیز و اینکه چگونه باید حداقل ۶ کیلومتر (۳.۷ مایل) در روز را فقط برای نوشیدن یک لیوان آب پیاده روی کنند، به اشتراک گذاشتند.

سپس از بازار تاریخی ادویه دیدن کردند و از غذاهای ترکی که توسط تاجران محلی ارائه می شد لذت بردند و همچنین رقص های سنتی را در آنجا اجرا کردند.

آنها همچنین از مسجد جامع ایاصوفیه دیدن کردند و در آنجا دعا خواندند و از گشت و گذار دریایی در اطراف بسفر، از جمله مناظر منحصر به فرد تنگه ای که اروپا و آسیا را به هم متصل می کند، لذت بردند.

حدود ۹۰۰۰۰۰ ماسایی از شرق آفریقا در جنوب کنیا و شمال تانزانیا زندگی می کنند. سرزمین ماسایی ها در مرز پارک ملی سرنگتی برای جامعه بسیار مهم است زیرا آنها به شدت به گاو متکی هستند. از آنجایی که آنها مساحت کل زمینی به وسعت ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر مربع (۶۱۷۷۶ مایل مربع) را اشغال می کنند، جامعه عمدتاً شبانی بخش قابل توجهی از زمین خود را از دست داده است. مدت ها قبل از طرح دولت فعلی، آنها در سال ۱۹۵۹ توسط بریتانیایی ها از سرنگتی منتقل شدند.

کد خبر 9565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =